06.12.2017

До Житомирської місцевої прокуратури цьогоріч надійшло понад 1600 звернень громадян

Кожний громадянин, відповідно до Конституції України, має право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглядати звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
З початку року до Житомирської місцевої прокуратури надійшло 1615 звернень, з яких  вирішено по суті 969. Аналіз звернень показав, що найчастіше від громадян надходять звернення з питань досудового розслідування. До місцевої прокуратури надійшло 530  таких заяв. 
Крім того, законодавчі зміни щодо діяльності органів прокуратури, зокрема у сфері нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, дали змогу відійти від підміни органів влади, місцевого самоврядування і контролю. До інших відомств за належністю надіслано 598 звернень, що складає майже третину від загальної кількості звернень.
Звертаємо увагу заявників на те, що у зв’язку із набранням чинності Законів України «Про прокуратуру» та «Про внесення змін до Конституції України щодо правосуддя» суттєво обмежено повноваження органів прокуратури. Так, прокуратура з 26.10.2014 позбавлена функцій так званого «загального нагляду», а разом з тим – права проводити перевірки за заявами та скаргами, які вирішувалися в межах цієї функції шляхом витребування матеріалів, призначення перевірок контролюючими органами, відібрання пояснень осіб, винесення документів прокурорського реагування.
Представницька функція також обмежена, оскільки відповідно до ст. 131-1 Конституції України прокурор з 30.09.2016 здійснює лише представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, визначеному законом.
Тому, насамперед заявникам перед поданням відповідної заяви чи скарги необхідно визначитися, до компетенції якого органу влади, контролю чи місцевого самоврядування належить вирішення тих чи інших питань.
При цьому слід мати на увазі, що згідно статті 55 Конституції України прийняті органами державної влади, місцевого самоврядування, контролюючими та іншими органами, підприємствами, установами та організаціями або їх посадовими особами рішення за зверненнями громадян можна оскаржити до відповідного органу вищого рівня або до суду.
Крім того, згідно статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, а також інваліди, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, яка включає в себе всі види правових послуг, передбачених статтею 13 вказаного Закону, у тому числі здійснення представництва.
До відома: заяви громадян до Житомирської місцевої прокуратури можна надсилати поштою (за адресою: вул. Леха Качинського, 2, м. Житомир), телефоном гарячої лінії за номером (0412) 47-37-65, електронною поштою за адресою: zvern_zhmp@zhit.gp.gov.ua. Крім того, в Житомирській місцевій прокуратурі у доступному місці встановлена скринька «Для звернень громадян».
Детальніше про порядок прийому громадян органами прокуратури області, зразок написання звернення можна дізнатися на офіційному веб-сайті прокуратури Житомирської області за посиланням: http://zhit.gp.gov.ua/ua/timetable.html
 

Автор: Прес-служба прокуратури Житомирської області
кількість переглядів: 98