Контраст contrast
Шрифт Очистити
Сховати налаштування
 
24.07.2019

До прокуратури Житомирщини за захистом своїх прав поточного року звернулися понад 2,6 тисяч громадян

   · Цифри і факти
    Право на звернення є одним з важливих конституційних прав громадян. З метою гарантування його реалізації державою створено цілу низку профільних установ. При цьому в системі державних органів, робота яких пов'язана з розглядом звернень громадян, органи прокуратури посідають одне з чільних місць.
    Так, у першому півріччі поточного року до органів прокуратури Житомирської області за захистом своїх прав звернулися понад 2,6 тисяч громадян. З числа вказаних звернень по суті вирішено 1,6 тис, з них обґрунтованими визнано лише 22 скарги та заяви громадян.
    Незважаючи на те, що наразі повноваження органів прокуратури суттєво змінилися, громадяни продовжують звертатися до прокуратури з питань нагляду за додержанням і застосуванням законодавства з питань оплати праці, у сфері містобудівної діяльності, житлово-комунального господарства, соціального захисту, землекористування, про звернення громадян, тощо, як до останньої інстанції у пошуку справедливості та поновлення їхніх конституційних прав.
    У зв’язку з цим, до інших відомств за належністю скеровано понад одну тис звернень. Авторам цих звернень одночасно надано роз’яснення вимог чинного законодавства, у тому числі щодо компетенції органів прокуратури, можливості поновлення порушених прав у судовому або іншому встановленому законом порядку.
    Аналізуючи питання вирішених в органах прокуратури області звернень громадян, доцільно охопити аспект їх тематики. Так, щороку перше місце за кількістю розглянутих займають звернення з питань досудового розслідування (61,4%). Основна їхня маса стосується неналежного стану досудового розслідування в органах поліції області. Найбільш поширені серед них – скарги на необ’єктивне ведення та неповноту досудового розслідування, на незаконне закриття кримінальних проваджень, необґрунтоване притягнення до кримінальної відповідальності.
      Іншою незначною частиною були скарги з питань нагляду за додержанням кримінально-виконавчого законодавства (3,3%), звернення з питань участі у кримінальному провадженні (2,5%), представництва інтересів громадян та держави в суді (2%) тощо.
      Відповідно до ст. 22 Закону України «Про звернення громадян», керівники та інші посадові особи органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян зобов'язані проводити особистий прийом громадян. Така норма є обов’язковою для органів прокуратури.
      Упродовж поточного року працівниками органів прокуратури області забезпечено право майже 400 громадян на особистий прийом. З них безпосередньо керівниками прокуратур прийнято 143 громадяни.
    У кожному конкретному випадку, за наявності підстав та в межах компетенції, вживалися заходи для поновлення законних прав та інтересів заявників.
    У той же час, звертаємо увагу громадян на те, що задля забезпечення належного і своєчасного розгляду звернення та відповідно ефективного захисту своїх прав, необхідно, передусім, дотримуватись встановлених Законом України “Про звернення громадян” вимог до написання та подання звернення.
      Так, відповідно до вимог ст.5 Закону України “Про звернення громадян”,  у зверненні в обов’язковому порядку має бути зазначено прізвище, ім'я, по-батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення має бути надруковане або написане від руки розбірливо і чітко, підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.
      В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
      При цьому, електронне звернення надсилається у вигляді скан- або фотокопії звернення із підписом заявника та зазначенням дати.
    Електронне звернення приймається на визначену електронну адресу або шляхом заповнення та надсилання електронної форми, яка розміщена на офіційному веб-сайті прокуратури Житомирської області.
    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями.
      Дотримання цих простих умов забезпечить належний розгляд звернення та виключить можливість його повернення.
      Для прикладу, цьогоріч у зв'язку із недотриманням вище вказаних вимог законодавства заявникам повернуто або залишено без розгляду 67 звернень.
      Більш детальну інформацію про порядок особистого прийому та розгляду звернень в органах прокуратури громадяни можуть отримати на веб-сайті прокуратури Житомирської області (https://zhit.gp.gov.ua/) або за телефоном (0412) 47-03-46 або безпосередньо звернутись до приймальні громадян у прокуратурі області, що за адресою, вул. Святослава Ріхтера, 9, м. Житомир.
Марина Степура,
в.о. відділу організації прийому громадян,
розгляду звернень та запитів
прокуратури Житомирської області

Автор: .
кількість переглядів: 1695